Jong Keukengeweld valt in de culinaire prijzen

  • 11 mei 2017

De imagocampagne Jong Keukengeweld van Toerisme Vlaanderen heeft de award voor beste marketingcampagne gekregen van het toonaangevende Gault&Millau. Met Jong Keukengeweld zet Toerisme Vlaanderen al ruim 7 jaar de toeristische bestemming Vlaanderen in binnen- en buitenland op de kaart als gastronomische topbestemming.

Een bijzonder mooie erkenning voor Jong Keukengeweld van Toerisme Vlaanderen! Gault&Millau geeft onze imagocampagne de award voor beste marketingcampagne. Volgens de jury verdient Jong Keukengeweld deze bekroning voor de inspanningen die Toerisme Vlaanderen jaar na jaar doet om jong en vernieuwend culinair talent in de kijker te plaatsen.

Jong Keukengeweld is een gezamenlijk initiatief van Toerisme Vlaanderen, Horeca Vlaanderen, Horeca Vorming, de provinciale toeristische diensten en de steden. 51 topchefs jonger dan 35 jaar zetten Vlaanderen een heel jaar lang in binnen- en buitenland op de kaart als gastronomische topbestemming. Toerisme Vlaanderen brengt buitenlandse reisprofessionals en journalisten naar deze jonge chefs, en omgekeerd nemen we de chefs ook mee op buitenlandse missies en events.

Meest in het oog springend onderdeel van de imagocampagne is zonder twijfel de jongerenactie, telkens in maart en oktober. Jonge Vlamingen kunnen dan kennis maken met onze gastronomische keuken en de beentjes onder tafel schuiven bij één van onze Jong Keukengeweld- chefs aan zeer interessante prijzen. Voor 45 euro krijgen ze een driegangenmenu van topkwaliteit, inclusief water en aangepaste wijnen of bieren. In restaurants met een Michelinster of een Gault&Millau-score vanaf 15/20 betalen ze 55 euro. De jongerenactie van Jong Keukengeweld is jaar na jaar een groot succes. Tijdens de editie 2016/2017 maakten maar liefst 27 000 jongeren dankbaar gebruik van dit lekkere aanbod.

Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts maakt op 18 september 2017 de nieuwe selectie Jong Keukengeweld-chefs bekend. Dan gaat meteen ook de 9de editie van de imagocampagne van start, met ook opnieuw een jongerenactie in oktober 2017 en maart 2018.