Fundamenten

Culinaire positionering

We stellen één duidelijk, gemeenschappelijk referentiekader op met toekomstgerichte kwaliteitscriteria. Op die manier versterken we de associatie tussen Vlaanderen en ‘lekker eten’ bij buitenlandse ondernemers, toeristen en investeerders.

Baanbrekend vakmanschap

Het merkbeleid omtrent ‘baanbrekend vakmanschap’ vormt onze leidraad. Onze culinaire vakmannen krijgen hun kennis mee van generatie op generatie of dankzij de kwaliteitsvolle opleidingen en het onderzoek in Vlaanderen. De vakman heeft respect voor het culinair erfgoed en oog voor innovatie. We eren de producent en de verwerkers van de producten.

Samen sterker via co-creatie en co-funding

We bundelen de krachten tussen alle betrokken partners uit zowel private als publieke sector. We delen expertise en netwerken, en investeren samen in de reputatie en de toekomst van culinair Vlaanderen. We sluiten doelgericht partnerships af met publieke en private organisaties die mee willen werken aan onze doelstelling om Vlaanderen als culinaire bestemming te versterken en te promoten.

Genieten aan elke tafel en toog

In Vlaanderen kan je lekker eten in zowel een frituur, een brasserie als een toprestaurant. De kloof tussen sterrenrestaurants en de brasserie om de hoek is nergens zo klein als in Vlaanderen. Zowel de gastronomische vlaggenschepen als de brede, kwaliteitsvolle vloot zijn cruciaal in onze culinaire ambities.